23/07/2024 11:53:26 - 06/08/2024 11:53:26 - 3047 Okunma

KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ

2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI

YATAY GEÇİŞ BAŞVURU VE KAYIT İŞLEMLERİ

 

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Yatay Geçiş Yönergesi hükümleri doğrultusunda, ön lisans ve lisans programlarına 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yatay Geçiş Başvuruları internet üzerinden online olarak yapılacaktır.

YATAY GEÇİŞ TAKVİMİ

 

BAŞVURU TARİHLERİ

Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde 1)   

Kurum içi, kurumlararası ve yurt dışı

 

: 01-15 Ağustos 2024

: 05-29 Ağustos 2024

DEĞERLENDİRME TARİHLERİ

: 02-05 Eylül 2024

SONUÇLARIN AÇIKLANMASI

: 06 Eylül 2024

KESİN KAYIT TARİHLERİ

: 09-13 Eylül 2024

YEDEK KAYIT TARİHLERİ

: 19-20 Eylül 2024

 

KONTENJANLAR

 

BÖLÜMLER

KURUM İÇİ

KURUMLARARASI

MYP KONT.

DGS MYP KONT.

YURT İÇİ

YURT DIŞI

2. SINIF

3. SINIF

2. SINIF

3. SINIF

2. SINIF

3. SINIF

Mimarlık

4

4

4

4

1

1

6

1

Peyzaj Mimarlığı

4

3

4

3

2

1

15

2

Şehir ve Bölge Planlama

4

4

3

3

1

1

18

2

 

BAŞVURU İŞLEMLERİ

  • Başvuru işlemleri, aşağıda belirtilen tarihlerde https://obs.klu.edu.tr/oibs/hoa_app/ web adresi üzerinden online olarak yapılacak olup başvuru sırasında evrak teslimi yapılmayacaktır. Öğrencilerin başvuru için Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur. Online başvuru sırasında doldurulacak bilgiler adayların beyanı olarak kabul edilecek ve tüm sorumluluk adaylara ait olacaktır.
  • Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde 1) ile yatay geçiş başvuruları 01-15 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
  • Kurum içi, kurumlararası ve yurt dışı yatay geçiş başvuruları 05-29 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
  • Belirtilen tarihler arasında başvurusunu yapmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  • Online başvuru dışında şahsen, elden, kargo veya posta yoluyla müracaat edenlerin başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.
  • Yatay geçiş değerlendirme sonuçları 06 Eylül 2024 tarihinde https://obs.klu.edu.tr/oibs/hoa_app/ web adresi üzerinden öğrenilecek olup, ayrıca başvuru yapılan birimlerin resmi internet sayfalarından (KVKK kapsamında maskeleme yöntemiyle) yayımlanacaktır.
  • Kesin kayıtlar 09-13 Eylül 2024 tarihleri arasında, yedek kayıtlar 19-20 Eylül 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.

 

ONLİNE BAŞVURU SIRASINDA SİSTEME YÜKLENECEK BELGELER

Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde-1) Başvuruları

  • Onaylı yeni tarihli öğrenci belgesi
  • Onaylı disiplin durumunu gösterir belge
  • ÖSYS sonuç belgesi çıktısı
  • ÖSYS yerleştirme belgesi çıktısı
  • Onaylı kayıt dondurma yazısı (Sadece kayıt donduranlar için)
  • Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu gösterir onaylı belge (Sadece Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı okuyanlar için)

Kurum içi, Kurumlararası ve Yurt Dışı Başvuruları

  • Onaylı yeni tarihli öğrenci belgesi
  • Onaylı not durum belgesi (Transkript)
  • Ders planı fotokopisi
  • Onaylı disiplin durumunu gösterir belge
  • ÖSYS sonuç belgesi çıktısı (Sadece farklı programlara başvurular için)
  • ÖSYS yerleştirme belgesi çıktısı
  • Onaylı kayıt dondurma yazısı (Sadece kayıt donduranlar için)
  • Onaylı %10’a girdiğini gösterir belge (Sadece ikinci öğretimden birinci öğretime başvurular için)
  • Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu gösterir onaylı belge (Sadece Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı okuyanlar için)
  • Tanınırlık Belgesi (Yurt dışı başvuruları için)
  • Yükseköğretim Kurulunca esas alınan sıralama kuruluşlarının belirlediği dünya sıralamalarında ilk dört yüzlük dilim içerisinde yer aldığına dair belge (Yurt dışı başvurularında ilk dört yüzlük dilim içerisinde yer alanlar için)

Not: E-Devlet’ten alınan belgeler ile e-imzalı olan belgeler geçerlidir.

 

KESİN KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

Kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar aşağıdaki belgeleri eksiksiz olarak Fakültemize kesin kayıtta teslim edeceklerdir.

  • Online Başvuru Dilekçesi. (Başvuru Sisteminden çıktı alınacaktır.)
  • Öğrencilerin ayrılacağı yükseköğretim kurumunda öğrenimi boyunca alacağı bütün dersleri gösterir öğretim planı ve ders içerikleri.
  • Öğrencilerin ayrılacağı yükseköğretim kurumunda izlediği bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren öğrenim belgesinin (transkript) aslı veya onaylı fotokopisi.
  • Öğrencilerin ÖSYM sınavına girdiği yıla ait ÖSYM Yerleştirme ve Sonuç Belgeleri.
  • İkinci öğretim programlarından birinci öğretim programlarına yatay geçiş başvurusunda bulunan öğrencilerin öğretim yılı sonunda bulundukları sınıf itibarıyla ilk %10’a girdiklerine dair belge.
  • Öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumunda disiplin cezası almadığına dair belge.
  • Yatay geçişe engel bir durumun olmadığına dair notu olan yeni tarihli öğrenci belgesi.
  • T.C. Kimlik Kartı fotokopisi.
  • Adayın daha önce Ek Madde-1 kapsamında yatay geçiş yapmadığına dair belge.
  • Kayıt donduran öğrenciler için kayıt dondurulduğuna ilişkin belge.
  • Yurt dışından yapılacak başvurularda transkript (not durum belgesi), ders planları ve içeriklerinin Türkçeye çevrilmiş ve onaylanmış olması gerekmektedir.

 

ÖNEMLİ NOTLAR

  • Öğrenci işleri personeli tarafından, başvuruda sisteme yüklenen belgelerin tam olup olmadığı ve sisteme girilen bilgilerin doğruluğu kontrol edilecektir. Başvuru onayı verilenler değerlendirmeye tabi tutulacak, verilmeyenler değerlendirmeye alınmayacaktır.
  • Başvuru onay durumu “Hatalı Başvuru” olarak belirtilen adayların ilgili hatayı gidermeleri durumunda yatay geçiş başvuru süresince başvuruları yeniden değerlendirilecektir.
  • Başvuru koşullarını taşımayan adayların (disiplin cezası alan, not ortalaması ya da taban puan şartını sağlamayanlar vb.) başvuruları reddedilecektir.
  • Başvurusunu tamamlayan adaylar, başvuru onay durumlarını https://obs.klu.edu.tr/oibs/hoa_app/ adresi üzerinden takip edebilecekleri gibi kayıt esnasında sisteme girmiş oldukları e-posta adreslerine de gerekli bildirimler gönderilecektir.
  • Başvuru Sistemindeki ‘Okuduğu Üniversite Bilgileri’ alanında bulunan, sınıfı ve okuduğu dönem sayısı hatasız olarak girilmelidir.
  • Online Başvuru Belgesi çıktısı başvuru dilekçesi mahiyetinde olup ayrıca dilekçe verilmeyecektir.

 

Değerli öğrenci adaylarımız, sizlere daha iyi bir hizmet verebilmek adına yatay geçiş başvuru ve kesin kayıt sürecinde yaşadığınız problem ve sorularınız için “mfs@klu.edu.tr” adresine e-posta göndermeniz, sorunlarınızın daha hızlı bir şekilde çözülmesini sağlayacaktır. İlginize teşekkür eder, başarılar dileriz.

 

Mimarlık Fakültesi Dekanlığı

Yatay Geçiş

Facebook Twitter Google Plus
Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi