19/08/2025 11:10:35 - 19/08/2025 11:10:23 - 1266 Okunma
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
MİMARLIK FAKÜLTESİ
2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI
YATAY GEÇİŞ BAŞVURU VE KAYIT İŞLEMLERİ

 

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Yatay Geçiş Yönergesi hükümleri doğrultusunda, Fakültemiz programlarına 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yatay Geçiş Başvuruları internet üzerinden online olarak yapılacaktır.

 

YATAY GEÇİŞ TAKVİMİ

 

BAŞVURU TARİHLERİ

 

Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde 1)

: 01-15 Ağustos 2025

Kurum içi, kurumlararası ve yurt dışı

: 01-22 Ağustos 2025

DEĞERLENDİRME TARİHLERİ

: 25-28 Ağustos 2025

SONUÇLARIN AÇIKLANMASI

: 29 Ağustos 2025

KESİN KAYIT TARİHLERİ

: 01-05 Eylül 2025

YEDEK KAYIT TARİHLERİ

: 11-12 Eylül 2025

 

KONTENJANLAR

 

Bölümler

Kurum İçi

Kurumlararası

MYP Kont.

DGS Kont.

Yurt İçi

Yurt Dışı

2. Sınıf

3. Sınıf

2. Sınıf

3. Sınıf

2. Sınıf

3. Sınıf

Mimarlık

2

2

4

1

4

1

4

1

Peyzaj Mimarlığı

4

3

4

2

3

1

15

2

Şehir ve Bölge Planlama

3

3

3

1

3

1

13

2

 

 

BAŞVURU İŞLEMLERİ

 

  • Başvuru işlemleri, aşağıda belirtilen tarihlerde https://obs.klu.edu.tr/oibs/hoa_app/ erişim adresi üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirilecektir.
  • Çevrim içi başvuru dışında şahsen, elden, kargo veya posta yoluyla müracaat edenlerin başvuruları değerlendirmeye alınmayacağı için, öğrencilerin başvuru sırasında elden evrak teslimi yapmasına ve başvuru için Üniversitemize gelmesine gerek yoktur.
  • Başvuru sırasında doldurulacak bilgiler adayların beyanı olarak kabul edilecek ve tüm sorumluluk adaylara ait olacaktır.
  • Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde-1) kapsamında yatay geçiş başvuruları 01-15 Ağustos 2025 tarihleri arasında yapılacaktır.
  • Kurum içi, kurumlararası ve yurt dışı kontenjanı kapsamında yatay geçiş başvuruları 01-22 Ağustos 2025 tarihleri arasında yapılacaktır.
  • Belirtilen tarihler arasında başvurusunu yapmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  • Yatay geçiş değerlendirme sonuçları 29 Ağustos 2025 tarihinde https://obs.klu.edu.tr/oibs/hoa_app/ erişim adresi üzerinden ve ayrıca Fakültemiz internet sitesinde (KVKK kapsamında maskeleme yöntemiyle) yayımlanacaktır.
  • Kesin kayıtlar 01-05 Eylül 2025 tarihleri arasında, yedek kayıtlar 11-12 Eylül 2025 tarihleri arasında yapılacaktır.

 

ONLİNE BAŞVURU SIRASINDA SİSTEME YÜKLENECEK BELGELER

Uyarı: Aşağıda yer alan belgelerin başvuru sistemine yüklenmesi zorunludur.

 

Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde-1) Başvuruları

  • Onaylı yeni tarihli öğrenci belgesi
  • Onaylı disiplin durumunu gösterir belge
  • ÖSYS sonuç belgesi çıktısı
  • ÖSYS yerleştirme belgesi çıktısı
  • Onaylı kayıt dondurma yazısı (Sadece kayıt donduranlar için)
  • Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu gösterir onaylı belge (Sadece Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı okuyanlar için)

Kurum içi, Kurumlararası ve Yurt Dışı Başvuruları

  • Onaylı yeni tarihli öğrenci belgesi
  • Onaylı not durum belgesi (Transkript)
  • Ders planını (eğitim planı) gösteren belge
  • Onaylı disiplin durumunu gösterir belge
  • ÖSYS sonuç belgesi çıktısı (Sadece farklı programlara başvurular için)
  • ÖSYS yerleştirme belgesi çıktısı
  • Onaylı kayıt dondurma yazısı (Sadece kayıt donduranlar için)
  • Onaylı %10’a girdiğini gösterir belge (Sadece ikinci öğretimden birinci öğretime başvurular için)
  • Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu gösterir onaylı belge (Sadece Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı okuyanlar için)
  • Tanınırlık Belgesi (Yurt dışı başvuruları için)
  • Yükseköğretim Kurulunca esas alınan sıralama kuruluşlarının belirlediği dünya sıralamalarında ilk dört yüzlük dilim içerisinde yer aldığına dair belge (Yurt dışı başvurularında ilk dört yüzlük dilim içerisinde yer alanlar için)
  • E-Devlet kapısı üzerinden alınan, Protokol (Pasaport Bilgileri) Belgesi (Yurt dışı başvuruları için)
  • E-Devlet kapısı üzerinden alınan, Yurda Giriş/Çıkış Belgesi (Yurt dışı başvuruları için)

Not: E-Devlet’ten alınan belgeler ile e-imzalı olan belgeler geçerlidir.

 

KESİN KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

Kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar aşağıdaki belgeleri eksiksiz olarak Fakültemize kesin kayıtta teslim edeceklerdir.

  • Başvuru Dilekçesi (yatay geçiş başvuru sisteminden çıktı alınacaktır).
  • Öğrencilerin ayrılacağı yükseköğretim kurumunda öğrenimi boyunca alacağı bütün dersleri gösterir eğitim planı ve ders içerikleri.
  • Öğrencilerin ayrılacağı yükseköğretim kurumunda aldığı bütün dersleri ve bu derslerin notlarını gösteren not durum belgesinin (transkript) aslı
  • Öğrencilerin ÖSYM sınavına girdiği yıla ait ÖSYS Yerleştirme ve Sonuç Belgeleri.
  • İkinci öğretim programlarından birinci öğretim programlarına yatay geçiş başvurusunda bulunan öğrencilerin öğretim yılı sonunda bulundukları sınıf itibarıyla ilk %10’a girdiklerine dair belge.
  • Öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumunda disiplin cezası almadığına dair belge.
  • Yatay geçişe engel bir durumun olmadığına dair notu olan yeni tarihli öğrenci belgesi.
  • T.C. Kimlik Kartı fotokopisi.
  • Adayın daha önce Ek Madde-1 kapsamında yatay geçiş yapmadığına dair belge.
  • Kayıt donduran öğrenciler için kayıt dondurulduğuna ilişkin belge.
  • Yurt dışından yapılacak başvurularda transkript (not durum belgesi), ders planları ve içeriklerinin Türkçeye çevrilmiş ve onaylanmış olması gerekmektedir.

 

ÖNEMLİ NOTLAR

  • Başvuruda sisteme yüklenen belgelerin tam olup olmadığı ve sisteme girilen bilgilerin doğruluğu, Akademik Birim Öğrenci İşleri personeli tarafından kontrol edilecektir. Başvuru onayı verilen adaylar değerlendirmeye tabi tutulacak, onay verilmeyenler değerlendirmeye alınmayacaktır.
  • Başvuru onay durumu "Hatalı Başvuru" olarak belirtilen adayların, belirtilen başvuru tarihlerinde ilgili hatayı gidermeleri durumunda başvuruları yeniden değerlendirilecektir.
  • Başvuru koşullarını sağlamayan adayların (disiplin cezası alan, not ortalaması ya da taban puan şartını sağlamayan vb.) başvuruları reddedilecektir.
  • Başvuru işlemini tamamlayan adayların başvuru onay durumlarını, yatay geçiş başvuru sistemi üzerinden ve başvuru kapsamında belirttiği e-posta adresine gönderilen bildirim üzerinden takip etmeleri gerekmektedir
  • Yatay geçiş başvuru sisteminde "Okuduğu Üniversite Bilgileri" alanına, sınıfı ve okuduğu dönem sayısı hatasız olarak girilmelidir. 

 

Değerli öğrenci adaylarımız, sizlere daha iyi bir hizmet verebilmek adına yatay geçiş başvuru ve kesin kayıt sürecinde yaşadığınız problem ve sorularınız için “mfs@klu.edu.tr” adresine e-posta göndermeniz, sorunlarınızın daha hızlı bir şekilde çözülmesini sağlayacaktır. İlginize teşekkür eder, başarılar dileriz.

 

Mimarlık Fakültesi Dekanlığı

Yatay Geçiş

Facebook Twitter Google Plus
Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi